2012. január 1.

Körmös ecsetek tisztítása

Sziasztok! ☺
Mint a rendes smink ecseteknél, itt is nagyon fontos, hogy tiszták legyenek az ecseteink, mivel csak úgy tudunk vele precízen dolgozni!
Azért most írom ezt a bejegyzést, mert az elmúlt időben elég sok körmöt készítettem (mind magamnak, mind a barátnőimnek)
Szóval eléggé piszkosak lettek az ecsetkéim!

Mire lesz szükségünk a tisztításhoz?

  • Körömlakk lemosó
  • Kicsi pohár
  • Egy törölköző vagy kozmetikai kendő
  • Piszkos ecsetek


Tisztítás előtt azokat az ecseteket amiket csak tushoz használtam, azokat kimosom vízzel és csak utána körömlakk lemosóval.


A pohárkába annyi körömlakk lemosót öntök, amennyi éppen ellepi az ecsetek hegyét.


Ha tehetjük már használat után tisztítsuk meg az ecseteket
 (ne úgy mint én mert én hagytam megszáradni)
Ha így megszárad akkor megkeményedik az ecset hegye, nagyon nehéz kiszedni belőle az előző festékeket. De van rá megoldás :D
Tehát a megkeményedett hegyű ecsetet óvatosan belerakom a körömlakklemosóba, 20 mp-ig  benne hagyom (vagy egy kicsit tovább a megszáradt lakk vastagságától függően) 


Az első áztatás után. A legelső képen látszik egy kicsit milyen piszkos is volt.
Azt hiszem sötétkék lakk volt beleszáradva xD
Ezután visszarakom a pohárba és körbe körbe kavargálom vele  a lemosót. 


És milyen szép tiszta lett :O
Ennek az ecsetnek ha megnézitek a fa nyelét, sajnos láthatjátok hogy le van kopva, vagyis inkább marva.
Akkor történt amikor még nem így pucoltam az ecseteim, hanem a lakklemosóval átitatott vattakorongos technikát használtam :/

Még szárazra törlöm a hegyét és kész is! :D


Itt is jó beszáradt ecset nyerte vissza eredeti arcát! :)

Ha odafigyelünk a tisztításra akkor az ecseteink nagyon sokáig fognak hűségesen szolgálni!



1 megjegyzés:

  1. én is így pucolom őket, de az egyik ecsetem szálai kezdenek ilyen fura halmazállapotúak lenni :D

    VálaszTörlés